Gurb destina 88.000 euros a la millora de carrers i camins
El Ple municipal del 16 de març també va donar compte de la liquidació del pressupost de 2025, amb un romanent de tresoreria de 4,89 milions d’euros, i va aprovar diverses actuacions urbanístiques i de serveis
L’Ajuntament de Gurb va aprovar per unanimitat, en el Ple del 16 de març de 2026, una modificació pressupostària de 88.000 euros destinada a la millora de la xarxa viària municipal. D’aquest import, 48.000 euros es destinaran al manteniment de carrers i a la reparació de flonjalls, mentre que els 40.000 euros restants reforçaran les subvencions per a l’asfaltatge de camins.
Durant la sessió també es va donar compte de la liquidació del pressupost de 2025, que es va tancar amb un romanent de tresoreria per a despeses generals de 4.889.785,64 euros i amb el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària.
En matèria de serveis municipals, es va aprovar inicialment la modificació de l’ordenança que regula els preus de recàrrega de vehicles elèctrics, així com el Document Únic de Protecció Civil Municipal (DUPROCIM) i la modificació del projecte de la canonada d’impulsió d’aigua al dipòsit de Palau.
Pel que fa a l’urbanisme, el Ple va donar llum verda a la tramitació de modificacions del planejament als sectors de Llet Pascual, la Cabra i la Ronda, a més d'altres actuacions relacionades amb la Pineda Vella i la Vila de Vespella. Els acords sotmesos a votació es van aprovar per unanimitat.